neděle 13. května 2012

VÍKENDOVÉ KUCHAŘSKÉ EXPERIMENTY

V kuchyni jsem tento víkend vládla opět velice krátce a intuitivně :-) To znamená, žádné recepty a co nejméně času na přípravu. Pohanku jsem zvolila docela náhodou. Hlavně jsem nechtěla sklouznout ke svým oblíbeným stereotypům jako jsou celozrnné těstoviny nebo rýže. Tentokrát mi připravená pohanka chutnala natolik, že po ní asi sáhnu častěji. Navíc rutinu není nikdy dost (vliv na pružnost cév).


Krůtí maso s kedlubnovým zelím a pohankou





















Ingredience:

krůtí maso - prsa
pohanka
cibule
kedluben
koření - Bambova směs (dle chuti)
pažitka
hladká petrželka
česnek
olivový olej
(ghí - přepuštěné máslo)
sůl




 
















 



























 

































Pohanku uvaříme tradičním způsobem - před vařením propláchneme, vkládáme do vroucí osolené vody (poměr pro vaření je 1:1), vaříme zhruba 15-20 minut. Já raději stáhnu z plotny dřív a nechám dojít pod pokličkou. Do uvařené pohanky jsem kápla ještě pár kapek sojové omáčky Tamari a opatrně promíchala vidličkou. Pohanka by měla být sypká, křehká a nelepivá. 
Na zelí jsem si připravila cibuli a jednu kedlubnu. Nakrájenou cibuli jsem orestovala na ghí a přidala na hrubo nastrouhanou kedlubnu. Dochucovala jsem kořením Bambova směs (sezam, sůl, bylinky,...), ale je to na Vaší chuti. V průběhu jsem přidávala vodu. Celkově jsem zelí restovala zhruba 10 minutek. Ale ochutnávejte, je fajn, když kedluben zůstane malinko křehký. Krůtí maso jsem nakonec úplně bez ochucení zprudka orestovala na pánvi. Chtěla jsem docílit opečené krusty a zároveň zachovat uvnitř šťávu. To se snad povedlo. Na závěr jsem si na maso připravila dip z petrželky, pažitky, česneku, citrónu a olivového oleje. Tento dip je univerzální, skvělý například na lososa. Zprvu jsem se bála, že příliš kombinuji a nebude se to k sobě hodit, ale nakonec jsme si opravdu pochutnali.

Krůtí maso s pohankou po indicku




















V lednici mi z předešlého dne zbyla uvařená pohanka a nezpracované krůtí maso. Vymyslela jsem tedy další alternativu, jak s nimi naložit. Tentokrát s lehce pálivými ingrediencemi (koření, zázvor) v mém oblíbeném orientálním ladění. Podle dělení potravin dle jejich termických účinků pohanka patří mezi ty zahřívací. Spolu se zázvorem a pálivějším kořením je to tedy pro dnešní chladnější den dobrá volba.

Ingredience:

krůtí maso
pohanka
cibule
zázvor
česnek
zelenina na salát (v mém případě směs listové zeleniny)
indická směs koření (Tajemná Bombai)
sůl
černý sezam na posypání salátu

Zálivka na salát:
citronová šťáva
agávový sirup
olivový olej
půl lžičky plnotučné hořčice (drogerie DM)


Cibulku, zázvor a česnek orestujeme na pánvi (část závoru a česneku můžeme přidat až ke konci vaření a získat tak silnější aroma), přidáme maso pokrájené na větší kousky (lépe tak udrží šťávu) a prudce opečeme. Poté přidáme koření a připravenou pohanku, zalijeme trochou vody a necháme chvíli provařit. Podáváme se salátkem přelitým připravenou zálivkou.

Žádné komentáře:

Okomentovat