neděle 4. března 2012

PO INDICKU

Včera bylo krásně. Ráno jsem běhala pobytě, urovnávala, poklízela, prala, větrala a neskutečně si to užívala. Na oběd jsem se rozhodla udělat něco lehkého (když si mohu odpočinout od masa, kterého mám v práci víc než dost, tak toho využiji). Páteční delikátní večeře v indické restauraci (Indian Jewel - http://www.indianjewel.cz/cs), kde jsem si pochutnala na vynikajícím jehněčí na kari, jogurtu a cibuli s basmati rýží a indické mangové zmrzlině, mne inspirovala. Uvařila jsem mrkev po indicku s hráškem a rýží. Recept níže.

MRKEV PO INDICKU

Ingredience:

mrkev
hrášek
cibule
římský kmín
bobkový list
koriandr (celý nebo mletý)
hřebíček
kardamon
muškátový květ
kurkuma
olivový olej
basmati rýže


















V hrnci rozehřejeme olivový olej a vložíme připravené koření (podle oka od každého trošku, pouze kurkumu si necháme na později) - necháme chvilinku restovat, aby koření uvolnilo aroma. Poté přidáme mrkev s hráškem a cibulí a restujeme. Osolíme, zalijeme troškou vody a ještě chvíli dusíme. Nechám na vás, jak dlouho. Záleží na tom, jak chcete mít mrkev měkkou.

Rýži dělám obdobným způsobem (přípravu basmati rýže lze najít na internetu ve spoustě verzích), dle tohoto návodu: http://life.ihned.cz/c1-53760240-jak-se-vari-ryze-v-indii-prisypat-trochu-kari-nestaci-podivejte-se
Do rozehřátého oleje se na chvíli vloží koření, aby uvolnilo aroma. Poté se přidá voda a sůl a směs se vaří zhruba tři minuty. Potom se přidá propláchnutá rýže (může se předem namáčet, ale já ji tentokrát nenamáčela). Vaříme na mírném plameni 15-20 minut. Na konec se rýže nechá ještě chvíli odpočívat v přikrytém hrnci.

Žádné komentáře:

Okomentovat