neděle 25. března 2012

NEDĚLNÍ

Dnešní nákup je podobný tomu minulému. Včera jsem se chtěla vydat na farmářské trhy, ale lenost zvítězila :-) Už se těším na jarní zeleninu, která bude za chvilku k dispozici.


















Hodnota nákupu je zhruba 1000,- (navýšeno zejména portským a džusy)


Oběd jsem potřebovala zvládnout velmi rychle (což se vlastně nakonec podařilo jen z půlky). Zvolila jsem hráškovou polévku a rýži s hlívou ústřičnou a brokolicí v římském hrnci. Rýži jsem v římském hrnci zkoušela poprvé a tušila jsem, že to nebude tak jednoduché. U celozrnné rýže je třeba tak dvou hodin, aby byla měkká. Navíc jsem dala hodně vody a výsledek plaval, ale jinak jsme si moc pochutnali. 


Hrášková polévka (výborná rychlovka, i když teď na jaře bych si přestavovala trochu něco jiného) - příprava 15 - 20 minut

Na másle krátce osmahneme cibuli, vložíme pár listů salátu (pro barvu) natrhaných na kousky a orestujeme, přisypeme mražený hrášek a zalijeme vroucí vodou. Můžeme přidat bio slepičí nebo zeleninový bujón, nebo dochutit podle svého. Nakonec rozmixujeme tyčovým mixérem. Já nezahušťuji ani smetanou, není třeba.
















Rýže natural s hlívou ústřičnou a brokolicí v římském hrnci

Propláchnutou rýži jsem v římském hrnci zalila vodou, přidala nakrájenou hlívu, několik větviček rozmarýnu, česnek a sůl. Vložila do studené trouby a postupně zvyšovala teplotu až na 200. Na posledních 30 minut jsem přidala brokolici.

Římský hrnec obecně velmi doporučuji. Příprava jídla je méně pracná, jelikož vše se připravuje společně. Navíc chuť jídla je nepopsatelná! A z hlediska zdravotního ideál - příprava v páře. Před použitím je třeba nádobu min. 15 minut namáčet, pak se vlhkost uvolňuje v průběhu vaření. Jen myslet na to, že hlína nesnáší prudkou změnu teplot, čili vkládat do studené trouby a pokládát na dřevo či utěrku. Omýt stačí octem nebo slanou vodou v teplé vodě.

Musím říct, že tu ukradenou hodinu dnes velmi postrádám! Úklidové práce po výměně oken jsou nekonečné... A to jaro venku!!!

Žádné komentáře:

Okomentovat