čtvrtek 22. března 2012

PHO

Včera po práci jsem si udělala procházku a zašla do vietnamskéhho bistra Pho Vietnam u náměstí Jiřího z Poděbrad v Praze pro vyhlášenou polévku Pho. Vzala jsem variantu s pečeným hovězím masem a k tomu na ochutnání nesmažené jarní závitky s krevetami. Musím říct, že takové nápady bych měla mít častěji. Polévku znám z jiné skvělé vietnamské restaurace - Veg Food (původně Loving Hut), kde ji dělali ve veganské podobě s vegetariánským masem. Ano, nezní to lákavě a já také dlouho odolávala, než jsem ji ochutnala. Pokud se vám pod pojmem vegetariánské maso vybaví sojové kostky, tak na to rovnou zapomeňte. Tenhle druh masa je jemný a chuťově hodně zajímavý. Neříkám, že chutná jako maso, ale já si na něm ohromně pochutnám. Než se použije do polévky, hodiny (snad i dny) se namáčí a pak se restuje. Polévka chutnala pokaždé trochu jinak, ale ty nejpovedenější várky dle mého názoru předčily i tu, co jsem včera ochutnala. Polévka bohatě stačí jako hlavní jídlo díky nemalému obsahu rýžových nudlí a masa. Jediné, co mi tentokrát trošku chybělo, byl koriandr, kterého bych snesla o hodně víc (buď zapomněli, nebo ho do várek s sebou tolik nedávají). Ale stejně - bomba. A ještě závitky... Doposud jsem znala pouze smaženou verzi jarních závitků. Tyhle pro mne byly obrovským překvapením. Kromě asi trojnásobné velikosti byly naplněny čerstvou zeleninou - salátem, mrví, krevetkami, rýžovými nudlemi, troškou kuřecího a hovězího masa (nejsem si úplně jistá, při hltání té dobroty jsem nestačila identifikovat všechen obsah) a čerstvými bylinkami, zejména koriandrem, který tomu dodával fantastickou chuť. V bistru jsem si nechala přibalit jejich sladkou pálivou omáčku (je hodně zvláštní, obsahuje i nasekané čilipapričky a česnek). Ta chuť závitků báječně doplnila.  
Rozhodně jsem tedy toto pověstné bistro nenavštívila naposledy. V Praze je velmi populární, o čemž svědčila i fronta cca 10 lidí, která se v bistru neustále držela. Několik recenzí najdete i na Scuku. Jednoznačně doporučuji brát jídlo s sebou. Prostředí bistra není příliš lákavé. Ale za to jídlo to stojí :-)

Nevím, ale s tím jarem mám nějak větší chuť k jídlu :-) Zítra thajská večeře v restauraci Bangkok, to jsem zvědavá. 

Žádné komentáře:

Okomentovat