úterý 27. března 2012

PLÁN PRO KRÁSNÉ NOŽKY

Poslední dobou si uvědomuji, jak moc trpí moje nohy celodenním sezením. Občas vyloženě cítím, jak mám nohy oteklé a unavené. Někdy se dokonce přidá i bolest.
Trápí mě i nehezké drobné žilky. Od vysoké mám málo pohybu a dost sedím. I teď mám sedavé zaměstnání. Největší zlom nastal v období, kdy jsem užívala hormonální antikoncepci. V té době se mi objevily první nehezké tmavě fialové žilky na stehnech. Dnes se stav sice příliš nezhoršuje, ale všimla jsem si žilek i na lýtkách. Např. od sezení “nohu přes nohu”, což je velmi nevhodná poloha i pro celkové držení těla. Snažím se ji odnaučit, ale někdy neodolám :-(

Proto jsem se rozhodla, že je třeba zavčas něco dělat pro zlepšení tohoto stavu. 

1. Pít pohankový čaj (nejlépe 2x denně) - to kvůli rutinu, který má vliv na pružnost cév. 
2. Každý den po práci nohy alespoň protáhnout a dát je na chvilku nahoru. 
3. Přes den v práci provádět různé drobné cviky, jako kroužení nohou v kotníku, propínání do špičky apod. na prokrvení nohou. Případně často vstávat a chodit. 
4. Denně natírat vhodným léčivým přípravkem a provádět jemnou masáž - směrem k srdci. 
5. Alkohol jen minimálně. 
6. Kdykoli to půjde sprchovat studenou a teplou vodou.


Cvičení proti křečovým žilám:
Položte se na záda (na zem nebo do postele):
1. Zvednete nohy směrem ke stropu. Ohýbejte nohy v kotnících tzv. " pata, špička. To udělejte 20x.
2. Zůstaňte ležet na zádech, nohy skrčte v kolenou a plosky opřete o zem. Opět cvičte ohýbání v kotnících "pata, špička" - 20x.
3. Ležíte stále na zádech a nohy natáhněte po celé délce na zem. Jste tedy úplně natažená. Opět provádíte stejný cvik, tedy "pata, špička" a to 20x.
4. Nohy nechte natažené na zemi, ale posaďte se. Vaše tělo a nohy svírají pravý úhel. Opět cvičte cvik - ohýbání nohou v kotnících 20x.
5. Postavte se a opřete se (stačí o stěnu). Opět se střídavě zvedejte na špičky a paty 20x. 

Žádné komentáře:

Okomentovat