sobota 7. července 2012

KUKUŘIČNO-ŠPALDOVÝ KOLÁČ S TVAROHEM A OVOCEM




















Po dlouhé době jsem měla chuť něco upéct. Navíc jsem si přivezla spoustu třešní a ty já na buchtách nejraději. Měla jsem vyhlídnutý recept na tvarohovou bábovku (může být i koláč) z biokuchařky Hanky Zemanové. Jenže jak je to u mne pravidlem, neměla jsem všechny potřebné ingredience. Doma mi chyběl bio rostlinný tuk (nebo vůbec vhodný rostlinný tuk na pečení), pšeničný či rýžový sirup jako sladidlo a kukuřičný škrob. Zkusila jsem tedy zaimprovizovat a výsledek se mi zdá minimálně velmi ucházející, ne jako posledně (to jsem se raději na blogu ani nezmínila :-)


Ingredience:

150 g rostlinného tuku (v mém případě to bylo cca 100 g přepuštěného másla a 50 g olivového oleje-experiment, ze kterého jsem měla strach, ale není v koláči vůbec cítit)
15 lžic (200g) rýžového nebo pšeničného sirupu (v mém případě 6 necelých lžic třtinového cukru, 5 vrchovatých lžic hroznového cukru, 2 lžíce agávového sirupu a 2 lžíce domácího pampeliškového medu) 
250 g tvarohu (já použila biotvaroh, odtučněný)
2 vejce
150 g hladké kukuřičné mouky
75 g hladké špaldové mouky
3 lžíce kukuřičného škrobu (nahrazeno pudinkovým práškem)
1 lžíce kypřícího prášku bez fosfátů

Změklý tuk (v mém případě tekutý, přepuštěné máslo jsem si předtím připravila a ještě teplé použila) vyšlehejte se sirupem ručním šlehačem. Přidejte tvaroh, vejce a smíchejte s vyšlehaným tukem. Odděleně smíchejte suché části (kukuřičnou a špaldovou mouku, škrob a kypřící prášek). Do vyšlehané hmoty zamíchejte suchou směs, nalijte do vymazané formy (v případě koláče může být nízká, ale lze udělat i jako bábovku v klasické bábovkové formě) a pokryjte ovocem. Pečeme ve vyhřáté troubě na 170-180°asi jednu hodinu (nízký koláč cca 45 minut).
Toto množství těsta mi vystačilo na dva koláče. 

















Druhá polovina těsta v bábovkové formě s broskvemi


















2 komentáře:

  1. Super recept!...mimochodem tady jsem našla taky mnoho zdravých nápadů nejen na snídaně http://greenlitebites.com/category/food-ideas/by-meal/breakfast-ideas/ ;)

    OdpovědětVymazat